Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business -  fondata 1993, Anul XXVII
nr. 11 (898) Noiembrie 2019
Reproducerea oricarei imagini sau oricarui text din acest site se poate face doar cu acordul TopBusinessNews.
Potrivit art 206 Cod Penal responsabilitatea juridica apartine autorilor textelor publicate.
Vinurile Romaniei
Publicatie culturala editata
de Asociatia „Acceleratori
ai performantei”

Grupul de presa
Anul IX
nr. 11 (29)
Noiembrie 2019
Editor general
Constantin DUMITRU

Editori seniori
Prof.univ.dr.
Dan Boboc
Acad. Cristian Hera
Prof.dr.
Constantin Croitoru
Dr. Sergio Faleschini

Consilieri
Somm.Marian Timofti
Dr. Wienfried Senker
Dr. Iustin Urucu

Consultanti
Caius Clipcea
Dinel Cucu
Florin Fagaraseanu
Anton Ratiu

Redactia
Diana DUMITRU
redactor sef

Alexandru Mihaila - publicist comentator

Bogdan Moisii
redactor de rubrica

Iulius Fagaraseanu
redactor

Potrivit art 206 Cod Penal, responsabilitatea
juridica apartine autorilor
Contact:
Email:
Vinurile.Romaniei
@
yahoo.com
La a 35-a editie,acest targ pentru producatori de vin si delicatete a oferit „vizitatorilor  
consumatori” o gama larga de vinuri, lichioruri, tuica, branza, mezeluri si ciocolata, adica  
toate care merg la o masa buna impreuna. Ca vizitatorii sa aiba o placere fara regrete, in  
biletul de targ a fost inclus un bilet pentru transportul public inclusiv un shuttel de la statia  
de metrou (pe jos 8 minute) pana in fata targului!                                                       

Dupa prima zi, m-am ales cu impresii foarte bune, degustari excelente de vinuri dar si  
branza si mezeluri si material de studiat in followup de targ.                                                    
































Au fost prezenti  300 de expozanti din Germania, Italia, Franta, Austria si, spre bucuria celor  
din diaspora si nu numai, Romania!                                                                                             

Timp de 3 zile targul a fost vizitat de ca. 10.000 de vizitatori din domeniul vinului,  
comertului, restaurantelor sau consumatori avizati. Asa ca la Munchen, in Bavaria, se bea,  
pe langa bere, si vin de calitate superioara.                                                                                             

Top Sell Look prezinta la acest targ o colectiile de vinuri ale podgoriilor Senator Wines si  
Dealurile Bujorului.                                                                                             

Anexam o fotografia la  degustat cu reprezentati USH Pro Business, Top Sell Look si Crama  
Dealurile Bujorului.                                                                                             

Dupa vizitarea mai multor standuri cu vin, branza samd, am observat cat de bine merg  
aceste produse, prezentate alaturi de vin. In plus am dat de o serie intreaga de degustari, de  
ex. pentru vinuri spumoase sau seminarii dedicate anumitor soiuri de vin riesling, merlot  
etc

In final, am discutat cum putem promova si vinde produsele de calitate din Romania pe  
piata bavareza si prin intermediul unei platforme online in toata Germania. Primi pasi sunt  
facuti, exista magazin cu produse romanesti si un depozit pentru vinuri si produse  
alimentare. Se pregateste o degustare de vin la magazin si prezentarea produselor cu ocazia  
receptiei oferite de Consulatul General al Romanei de 1 decembrie (va avea loc in data de 5  
decembrie la Fundatia Hans-Seidl din Munchen).                                                                                             

Pentru editia din 2020 perioada 13 - 15 noiembrie, se va pregati un stand comun cu  
producatori din Romania, asa cum au organizat anul acesta cei din Luxembourg sub motoul  
Tara mica, vinuri deosebite.

Informatii pentru acest eveniment prin                                                                                              

TopBusiness ( top.business93@yahoo.com ) si                                                                                              

East West Management Munchen/Bucuresti info@ewm-direct.eu

Wienfried SENKER












































Multe momente frumoase le am legate de acest miracol al naturii pe care omul l-a

 

domesticit pana la a-l aduce in gradul de a ne deveni stapan, iar daca nu vom tine cont de

 

educatia in domeniu, riscam sa-i devenim sclavi. Este vorba despre vin, desigur, acest liant

 

al conversatiilor, al inspiratiilor, al amorurilor lipsite de scrupule, al aliantelor pro si contra

 

flagelurilor internationale dar si al artei.

                                                                                           


Am petrecut multe momente deosebite la degustarile asociate cu muzica interpretata la o

 

vioara sau la un pian, un cvartet de coarde, sau, de mai multe ori, de tarafurile din

 

restaurantele in care petrec oameni din toate clasele sociale, iar atmosfera este una

 

care...te fura. Este exact momentul cand trebuie sa fii „vigilent” cu vinul, deoarece voia buna

 

si muzica ne cam fac sa uitam de cumpatare.

                                                                                           


In cadrul multora dintre aceste momente frumoase, mi-am dat seama de anumite modificari

 

ale perceptiei senzoriale, de modificari ale exprimarii vinului, moment in care am depus mai

 

multa concentratie pentru a depista cauza acestor modificari sau exprimari. Iata care au fost

 

rezultatele:

                                                                                           


Starea noastra de spirit influenteaza foarte mult perceptia senzoriala.


Starea de ilaritate face ca saliva noastra sa secrete substante care dau senzatii dulcege si

 

usor mai acide in contact cu vinurile.

                                                                                           


Starea de suparare influenteaza si ea perceptia, iar saliva in contact cu vinul da mai multe

 

senzatii minerale, mai amarui, taninurile sunt mai aspre si mai persistente in cavitatea

 

bucala.

                                                                                           


Am sesizat modificari ale perceptiei si in cazul intensitatilor diferite de lumina dar si de

 

culori.

                                                                                           


Cele mai directe si mai usor de priceput sunt acele „degustari de pahare”, o demonstratie

 

transmisa de un mare producator de pahare si care consta in degustarea aceluiasi vin din 3-

4-5 pahare cu forme si dimensiuni diferite. Este o adevarata demonstratie despre cat de

 

mult conteaza sa bei vinul din paharul construit pentru el, sau cel putin cu forma adecvata

 

soiului din care este produs vinul.


Cel mai mult m-a surprins degustarea cu muzica diferita. Simplu de efectuat, daca ai

 

notiunile de baza ale degustarii, pahare egale, un vin si muzica de diferite genuri la

 

discretie.


Asupra acestei din urma situatii ma voi opri  si voi explica mai intai modul de desfasurare

 

iar apoi cum a fost transpus acest mod de degustare intr-o aplicatie pentru internet.


Fiecare iubitor de vin trebuie sa aiba in fata 3 pahare egale, in care vine turnat vin din

 

aceeasi sticla.

                                                                                           


Se porneste o melodie, rock de exemplu, iar dupa 5-10 secunde de auditie se degusta vinul,

 

apoi dupa alte 5-10 secunde si se noteaza senzatiile percepute.                                     

 


Se schimba melodia, un blues, si se repeta degustarea cu cel de-al doilea pahar. Se noteaza

 

iarasi senzatiile.

                                                                                           


Se schimba iarasi muzica, o melodie simfonica, si se procedeaza la fel cu al treilea pahar. Se

 

noteaza senzatiile.

                                                                                           


Confruntand notele de degustare intre ele, vom vedea ca exista diferente destul de mari

 

intre primul al doilea si al treilea vin, diferente care constau in aciditate mai ridicata sau

 

mai scazuta, in echilibrul mai bun sau mai putin bun al elementelor din vin, in taninuri mai

 

mult sau mai putin agresive etc, etc. Intr-un final, putem alege o melodie pentru fiecare vin

 

in parte, melodie care sa ajute vinul sa se exprime mai bine pentru consumator; de fapt sa

 

modificam perceptia consumatorului prin inducerea unor secretii salivare care sa perceapa

 

vinul intr-un mod diferit. Cam aici s-a ajuns cu dorinta de a vinde si de a promova un

 

produs.


Vinul si muzica devin  un binom castigator al celor doua arte care, puse impreuna, dau viata

 

unor experiente si emotii unice dar strict personale.

                                                                                           


Cand vorbim de muzica, la asocierea cu vinul, nu vorbim de muzica de petrecere, de chef, de

 

voie buna ci de cea care poate realiza un algoritm placut  pus la dispozitia consumatorilor de

 

catre sommelierul de serviciu care a fost preluat acum, in era tehnicii ultrasofisticate, de

 

catre o aplicatie: Wine Listening.

                                                                                           


Cum ne povestesc realizatorii ca vom putea activa si bucura de aceasta asociere ? Foarte

 

simplu: fotografiem eticheta sticlei si aplicatia creeaza pe loc o legatura playlist pentru acel

 

vin. Tehnologia consta in gestionarea a peste 2,5 milioane de vinuri, catalogate din peste

 

1600 de soiuri de vita de vie in baza aciditatii, structurii si senzatii. In timpul asocierii,

 

sistemul aplicatiei analizeaza peste 20 de parametri ai analize organoleptice si o propune

 

unei baze de date care contine milioane de melodii analizate si catalogate la randul lor pe

 

genuri muzicale, tonalitati, frecvente etc.

                                                                                           


La fel ca vestitul Clef du Vin, (foto) cheia vinului, cea care poate invechi vinul intr-o secunda

 

cu un an dar care la sfarsitul experimentului distruge structura vinului in circa 30-40 de

 

minute, dand oricum posibilitatea de a evalua viitoarea evolutie a vinului pentru o

 

aprovizionare corecta  a restaurantelor, la baza crearii caruia a stat un sommelier si un

 

inginer chimist, si la baza crearii Wine Listening au stat sommelierul italian Gabriele

 

Cedrone si un inginer expert in mobile Engineer dar si DJ si producator. Acestia doi au pus

 

bazele aplicatiei, consultand si utilizand cercetarile efectuate de Crossmodal research

 

Laboratory din Oxford.                                                                                           

 


Lucru pe care-l stiam deja, fusese aplicat de noi cu ani in urma, a fost demonstrat acum

 

prin aceasta aplicatie care, printr-o frecventa diferita sau o melodie ascultata in timpul unei

 

degustari, poate influenta parametrii de evaluare ai perceptiei intr-un mod pozitiv sau

 

negativ.

                                                                                           


Noi sommelierii stim ca au mai fost incercari de inlocuire a acestei bresle, si la asocierile

 

culinare, si la prezentarile unor vinuri deosebite, dar toate au esuat deoarece factorul uman

 

e de neinlocuit. Povestea, inflexiunile vocii pentru transmiterea mesajului si nu mai putin

 

spiritul de gluma pe care le are un sommelier, nu pot fi inlocuite de un mecanism

 

electronic.


La urma urmei, un sommelier poate interpreta si o melodie, intr-un mod mult mai original

 

decat un robot sau o aplicatie!

                                                                                           


Marian TIMOFTI


Presedinte FNDA


www.fnda.ro

Forum Vini

targul pentru cunoscatori de vinuri bune
8 - 10 noiembrie MOC, Munchen
Binomul VIN-MUZICA  pune sub semnul indoielii

Aparitia sommelierilor electronici ?